آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 20265
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


فوتبال ملی - استقلال در آستانه جریمه ای سنگین و البته دلاری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.
 

عضو ایرانیAFC:حاشیه های استقلال و الهلال حساسیت زا شد/ ناظر بازی پرتاب نارنجک ها را گزارش کرده

مهدیه جباری؛ اتفاقات بازی استقلال و الهلال در تهران می تواند در خوشبینانه ترین حالت رقمی بیش از 20 هزار دلار برای آبی های غرق در مشکلات مالی ، هزینه به همراه داشته باشد. پرتاب نارنجک و فشفشه از سوی تماشاگران به درون زمین باعث شده تا AFC که قبل از برگزاری بازی رفت تا پایان بازی دیشب این بازی را به طوری ویژه رصد می کرد ، به دنبال واکنشی جدی برای آنچه در مسابقه رخ داده ، باشد. ضعف در سیستم امنیتی برگزاری مسابقه و پرتاب نارنجک از سوی هواداران مهمترین معیار برای تشکیلات برگزاری مسابقات فوتبال آسیاست تا برخوردی قاطع با تیم استقلال داشته باشند. لحظاتی که طرفداران علاقمند به استقلال صبوری شان را از دست دادند حالا برای این تیم گران تمام می شود .
راشد الدوسری ناظر قطری بازی که نماینده ویژه ACL در این بازی بود در طول مسابقه و در جایگاه CIP بارها با دوربینی که به همراه داشت از انفجار نارنجک ها و صحنه های قطع بازی ، عکس هایی گرفته و نت های زیادی را از آنچه در استادیوم می دید برداشته است. او اگرچه به شعارهای طرفداران درباره خلیج فارس حساسیت نشان نمی داد و این شعارها را شعارهایی طبیعی از سوی هواداران می دانست اما نسبت به فشفشه ها و پرتاب نارنجک ها حساس بود و این اتفاقات را دلیلی قاطع برای ضعف سیستم امنیتی مسئولان برگزاری مسابقات می دانست و در دست نوشته هایش به این نکات اشاره داشت.
او بلافاصله اتفاقات بازی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد و به طور ویژه درباره پرتاب نارنجک ها نوشته بود. این درحالی است که در گزارش داور سنگاپوری بازی عبدالبشیر اگرچه به وقفه های ایجاد شده درباره نارنجک ها اشاره شده بود اما این اتفاق به پررنگی گزارش ناظر ویژه بازی نبوده است.
شاهین رحمانی عضو ایرانی کمیته اصلی برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تائید ارائه گزارش داور بازی درباره اتفاقات این مسابقه می گوید:« البته اتفاقی که افتاده ، یک اتفاق معمول است. او انچه در استادیوم دیده را گزارش کرده و در این گزارش به پرتاب نارنجک و فشفشه از سوی هواداران استقلال اشاره شده است. ممکن است که مسئولان کمیته مسابقات برای توضیحات بیشتر این ناظر قطری را دعوت کنند تا توضیحاتش را شفاهی هم تشریح کند و جزئیات بیشاری به ACL ارائه دهد.»
اما ادامه روند بررسی این پرونده به چه صورت پیش خواهد رفت؟ شاهین رحمانی در این باره می گوید:« گزارش ناظر بازی برای کمیته حقوقی ارسال می شود تا انها در این اتفاقات را بررسی کنند و نظر کارشناسی شان در اختیار کمیته انضباطی قرار می گیرد و حکم بازی در این کمیته صادر می شود . البته این اتفاقات چون خارج از چارچوب کاری کمیته مسابقات است من نمی دانم چه حکمی ممکن است در این باره صادر شود.»
رسانه های عربی روی این نارنجک ها مانور وسیعی داشتند و اعتقاد دارند که با توجه به آنچه رخ داده ، استقلال از بازی با تماشاگر برابر الریان محروم می شود. این چیزی است که از گزارش رسانه ای مثل یورو نیوز عربی می شد استنباط کرد. ناظر بازی قطری بوده و استقلال مهمترین بازی خانگی اش در لیگ قهرمانان را با الریان دارد. البته این اولین بار نیست که در بازی های آسیایی نارنجک پرتاب می شود. در موارد قبلی جرایم سنگین نقدی اعمال شده و باید دید این بار لابی ایرانی قوی تر عمل می کند یا لابی قطری . با این وجود آنچه رخ داده اشتباه فاحش طرفداران است در پرتاب نارنجک ها که استقلال را به لبه پرتگاه برده است. علیرضا منصوریان کاپیتان اسبق استقلال و سرمربی تیم ملی امید که پیشتر از این اشتباهات و احکام انضباطی ضربه خورده بود ، بلافاصله بعد از بازی از هواداران برای پرتاب نارنجک های شان انتقاد کرد. امیر قلعه نویی هم از این رفتار هواداران گلایه داشت و علی فتح الله زاده هم می گوید کاش طرفداران تیم بیشتر صبوری می کردند و پرتاب ترقه تنها برای تیم دردسر می سازد.
آنچه اما بازی استقلال و الهلال را اینچنین حساس کرده بود رفتار و حرف های مسئولین دو تیم بود. از لحظه ورود استقلال به ریاض تا لحظه خروج کاروان الهلال از ایران ، این بازی در مسیری حساسیت برانگیز پیش رفت. شاهین رحمانی در این باره می گوید:«متاسفانه روند برگزاری این بازی از مسیر اتفاقات فوتبالی خارج شد . حواشی غیر فوتبالی آن در دو کشور ، حساسیت هایی را برانگیخت که مسئولان کنفدراسیون به طور ویژه روی این بازی زوم کرده بودند. توصیه مسئولان برگزاریACL در اینگونه موارد به تیم ها این است که از حساسیت ها بپرهیزند و فوتبال را در چارچوب مسائل فوتبالی اش پیگیری کنند.»
انگشت نگاری ها ، انتقاد ها ، حرفهای بازیکنان ، تهدیدها ، جوسازی ها و موارد دیگری که در حین برگزاری این دو بازی برگزار شد ف این بازی را از مسیر درستش خارج کرد و تنها بر حاشیه های آن افزود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:"استقلال","لیگ قهرمانان آسیا", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com