آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 483
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 483
بازدید ماه : 635
بازدید کل : 20635
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


حماسه آلماتی، نتیجه عقلانیت و مردم سالاری دینی

حماسه آلماتی، نتیجه عقلانیت و مردم سالاری دینی

دور نهم مذاکرات ایران با P5+1 با رقم خوردن نخستین حماسه سیاسی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به پایان رسید. حماسه ای که با تکیه بر مردم سالاری دینی و عقلانیت جمهوری اسلامی و ایجاد شکاف در میان نمایندگان مذاکره کننده P5+1 به وجود آمد.

به گزارش”بوتیا”، روز گذشته مذاکرات آلماتی ۲ در حالی به پایان رسید که بیش از هرچیز سردرگمی نمایندگان ۵+۱ در برابر ایران رسانه های غربی را به تعجب واداشت.

گروه ۵+۱ از زمان پا گذاشتن به پایتخت قزاقستان سعی کردند با تحت فشار قرار دادن ایران و همچنین جوسازی رسانه ای کار مذاکرات را به نفع خود به پایان رسانند. آنها می خواستند با نام اعتماد سازی گام نخست برای تعلیق غنی سازی کامل در ایران را با تعلیق غنی سازی ۲۰درصد بردارند.

رسانه های غربی به بهانه جنگ زرگری کره شمالی و همچنین ادعا های بی اساس درباره مرتبط دانستن مذاکرات با انتخابات آتی سعی در گرفتن امتیازات واهی خود داشتند.

اما بر خلاف آنچه که نمایندگان کشورهای عضو گروه ۵+۱ تصور می کردند ایران در برابر تحریم های غیر قانونی غرب هیچ گونه عقب نشینی نداشت. در واقع جمهوری اسلامی با ارائه بسته پیشنهادی برای تعیین چارچوب های اعتماد سازی آنان را از همان لحظه نخست غافلگیر کرد و موجب گردید تا تیم مذاکره کننده اشتون دست خود را خالی ببیند و به دنبال گرفتن وقت بیشتر باشد.

اما چه چیز موجب گردید تا نمایندگان اتحادیه اروپا به همراه روسیه، چین و آمریکا این چنین اشتباه استراتژیکی را انجام دهند؟

از سال ۲۰۰۳ به بهانه های مختلف غرب به سرکردگی آمریکا اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران را تشدید کرد. اما در سال ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا با ارائه روند جدیدی به نام تحریم های فلج کننده و با تایید آمریکا و چراغ سبز صهیونیست ها سعی کرد با بستن گلوگاه های اقتصادی ایران مذاکرات را به نفع خود به پایان برسانند.

در نتیجه برداشت آنها از مذاکرات آلماتی ۱ و استامبول این بود که اولا اقتصاد ایران در اثر تحریم ها ضربه خورده است و تصمیم گیران و کارشناسان ایران را وادار به پذیرش شروط ۵+۱ می کند و ثانیا دولت دهم سعی خواهد کرد برای تبلیغ دستیابی به نتیجه در ماه های پایانی کار دولت مذاکرات را به پایان برساند. روسیه و چین نیز بی میل نبودند تا با گرفتن امتیاز از هر دو طرف مذاکره سود خود را ببرند.

اما این اشتباهات محاسباتی نتیجه ای جز سرافکندگی تیم مذاکره کننده غربی نداشت. چرا که اولا با وجود تمامی فشارهای اقتصادی ملت ایران همچنان بر اصول خود ایستاده است. در واقع این مذاکرات نشان داد که جمهوری اسلامی در شرایط شعب بسر نمی برد و کارشناسان مذاکره کننده بر حقوق حقه هسته ای ایران پافشاری می کنند. اقدام عقلانی کارشناسان خبره جمهوری اسلامی در مذاکرات استامبول و ارائه بسته پیشنهادی مناسب در آلماتی کار را بر تمامی اعضای شورای امنیت سخت کرد.

ثانیا مردم سالاری دینی ایران بر خلاف دموکراسی این حق را به دولت ها نمی دهد که هر مجلس یا رییس جمهوری در پایان دولت های خود برای تبلیغات حزبی و پروپاگاندای رسانه ای دست به اقداماتی بزنند تا نشان دهند که دولت ناکارآمدی نبوده اند. در واقع در جمهوری اسلامی نه نظر یک فرد بلکه نهادهای برآمده از مردم سالاری دینی (دولت و مجلس) به همراه کارشناسان و عقلا به پشتوانه رای مردم تصمیم گیر اصلی هستند.

آن چه که آلماتی ۲ برای تمامی اعضای ۵+۱ داشت تنها اختلاف نظر بود همان گونه که خاویر سولانا مذاکره کننده سابق اتحادیه اروپا در ۵+۱ در اندیشکده بروکینگز اعتراف می کند که دیگر در میان ۵+۱ هیچ اجماع نظری وجود ندارد و این گروه در حال فروپاشی است.

منبع : بوتیا نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:"آلماتی","مذاکرات","هسته ای", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com