آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 409
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 409
بازدید ماه : 561
بازدید کل : 20561
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


پنیر های کپک زده را دور نریزید
پنیر های کپک زده را دور نریزید
 
برای‌ جلوگیری‌ از خشك‌ شدن‌ پنیر، روی‌ طرف‌ بریده‌ شده‌ آن‌، كمی‌ كره‌ یا روغن‌ بمالید.برای‌ این‌ منظور همچنین‌ می‌توانید دستمال‌تمیزی‌ را كه‌ پرز پس‌ ندهد به‌ وسیله‌...

رسول اكرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله: كودكان را دوست بداريد و به آنان مهربانى كنيد و هرگاه به آنها وعده داديد وفا كنيد زيرا آنها شما را روزى دهنده خود مى‏ دانند.

جام خانواده؛
 

برای‌ جلوگیری‌ از خشك‌ شدن‌ پنیر، روی‌ طرف‌ بریده‌ شده‌ آن‌، كمی‌ كره‌ یا روغن‌ بمالید.برای‌ این‌ منظور همچنین‌ می‌توانید دستمال‌تمیزی‌ را كه‌ پرز پس‌ ندهد به‌ وسیله‌ سركه‌ خیس‌كرده‌ و به‌ دور قالب‌ پنیر بپیچید.

 

اگر پنیر را درون‌ ماست‌ بیندازید بسیار لذیذ می‌شود.

چنانچه‌ پنیر را درون‌ فویل‌ آلومینیومی‌ بپیچید، برای‌ جلوگیری‌ از خشك‌ شدن‌ آن‌ موثراست‌.

اگر پنیر را میان‌ پارچه‌ای‌ كه‌ در سركه‌ انگورخیسانده‌اید قرار دهید، طعم‌ و مزه‌ خوبی‌ خواهدیافت‌ و ضمنا مدت‌ زیادتری‌ تازه‌ خواهد ماند.

 

اگر پنیر شما نرم‌ است‌ و می‌خواهید سفت‌ شود، آن‌ را درون‌ آب‌ نمك‌ جوشیده‌ ولی‌ سرد شده‌ بیندازید. هر چقدر مقدار نمك‌ بیشتر باشد پنیر سفت‌تر می‌شود.

برعكس‌ اگر پنیر سفت‌ است‌ و می‌خواهید نرم‌ شود آن‌ را درون‌ آب‌ جوشیده‌ بدون‌ نمك‌ بیندازید.

همچنین‌ می‌توانید پنیر سفت‌ را درون‌دوغ‌، خیس‌ كنید.

 

پنیری‌ را كه‌ كپك‌ زده‌ است‌ دور نریزید بلكه‌ آن‌ را درون‌ ظرف‌ در داری‌ قرار دهید، چند حبه‌ قند در آن‌ بیندازید و سپس‌ در ظرف‌ را بگذارید بااین‌ كار كپك ها از پنیر جدا شده‌ و سراغ‌ قند می‌روند. سپس‌ در ظرف‌ را برداشته‌، پنیر را میل‌كنید و حبه‌ قند ها را بیرون‌ بیندازید. در مورد پنیرهای فله هم باید بگویم فروشنده اگر حلب پنیر را باز کند، مجبور است ظرف چند هفته آن را بفروشد. طی این مدت با توجه به سطح آگاهی بهداشتی فروشنده، ممکن است برخی نکات بهداشتی درمورد آن رعایت شود که در اکثر موارد کارگران مغازه‌ ها این نکات را رعایت نمی‌کنند.

در این مدت در ظرف باز است، ملاقه یا دست آلوده فروشنده بارها وارد آن می‌شود، معمولا کپک‌ ها در این پنیرها به سرعت رشد می‌کنند و فروشنده کپک‌ های سطح محصول را می‌گیرد اما رشته‌ های کپک تا عمق پنیر گسترش می‌یابند. پس نباید به ظاهر بدون کپک این پنیرها مطمئن بود.

 

یادتان باشد که کپک‌ ها سمومی تولید می‌کنند که مصرفشان در طولانی‌ مدت آثار سوئی را دارد. به‌ علاوه امروزه تمامی محصولات سنتی به صورت بهداشتی در صنعت تولید می‌شوند و نمی‌توان گفت محصولات سنتی، کیفیتی بهتر و طعم دلچسب‌تری دارند پس آنها را به انواع صنعتی ترجیح ندهیم!

 

پنیر لیقوان را شرکت‌ های لبنی با بسته‌ بندی‌های شکیل، بافت بهتر، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، پروانه‌ بهداشت، پروانه بهره‌برداری و احیانا مهر استاندارد در بیشتر مغازه‌ها عرضه می کنند.

اگر به هر دلیلی کسی پنیر پاستوریزه نشده تهیه کرد باید به جای آنکه در کیسه فریزر نگهداری‌اش کند؛ مقداری آب را بجوشاند و با آن آب نمک 13 درصد تهیه کند و در ظرف تمیز و درداری بریزد، سپس پنیر را در آن ظرف قرار دهد.

 

یادتان باشد که آب‌ نمک باید کاملا روی پنیر را بپوشاند. مصرف‌کنندگان این فرآورده لبنی باید به تاریخ تولید و انقضا محصول و برچسب روی بسته‌بندی توجه کنند و به جدول ارزش تغذیه‌ای اهمیت بدهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com