آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 411
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 411
بازدید ماه : 563
بازدید کل : 20563
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


اسپرت‌ترین محصول تویوتا در ایران!+تصاویر
از چندی قبل شنیده می‌شد که «ایرتویا» عرضه‌کننده محصولات برند تویوتا در ایران می‌خواهد یک مدل خاص را وارد بازار ایران کند. تا اینکه سرانجام سازمان توسعه تجارت لیست خودروهای مجاز را منتشر کرد. در این لیست مدلی به اسم GT86 دیده می‌شد اما کمتر کسی می‌دانست (و می‌داند) آن چیست، چه مشخصاتی دارد و به چه قیمتی خواهد بود.
به گزارش شریان نیوز، به تاریخ تویوتا که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این ژاپنی خیلی اهل اسپرت‌بازی و اسپرت‌سازی نبوده است.

تنها چند مدل بوده که از نظر ظاهری و فنی خواص جوان‌‌گرایی محض داشته‌اند. تنها دو نام درخشان دیده می‌شود. کوپه 2000GT و مدل موفقی به اسم Celica که البته در ایران هم مشتریان فراوانی داشت.

تویوتا ترجیح می‌داد تمرکز خود را روی ساخت خودروهای خانوادگی پسند اعمال کند. از کمری، اوریون و کرولای سواری گرفته تا پرادو، لندکروز و اف‌جی کروز شاسی‌بلند. شاید همین رویکرد بوده که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین خودروساز دنیا کرده است.

اما تولیدات این شرکت نیاز به یک رنگ و بوی خاص داشت. حال و هوایی از جنس مسابقات. سرعت و قدرت. حتی رقبای کره‌ای‌اش مانند هیوندای و کیا نیز توانمندی‌های خودشان را در این حوزه پرطرفدار محک زده بودند.

شاید ترس از حضور بین هیولاهای ایتالیایی و قهرمانان آلمانی اولین دلیل برای عدم تولید یک خودروی اسپرت از سوی تویوتا بود. اما این ترس شکست و سال گذشته میلادی جدیدترین مدل واقعاً اسپرت این شرکت معرفی شد. خودرویی به اسم GT86 که با همکاری سوبارو و سایون طراحی شد.

مشخصات فنی

به طرز باورنکردنی موتور این تویوتا توانمند و تازه نفس است. با اینکه حجمش فقط 2000 سی‌سی است ولی قدرت آن به 197 اسب‌بخار می‌رسد. بر اساس تجربه خودروهایی که از این حجم موتور بهره می‌برند معمولاً قدرتی بین 137 تا 150 اسب‌بخار دارند.

از سویی دیگر مهندسی ساخت این موتور نیز یکی از پیچیده‌ترین‌ها در نوع خودش است. اغلب موتورها با آرایش خطی تولید می‌شوند. یعنی سینلدرها پشت سر هم در یک خط قرار می‌گیرند و در محور عمودی بالا و پایین می‌شوند. اما در موتورهای خانواده Boxer که جی‌تی86 نیز یکی از آنهاست، آرایش به صورت خوابیده است. یعنی سیلندرها در محور افقی چپ و راست می‌روند.

تویوتا GT86 با این قابلیت‌ها می‌تواند به سرعت نهایی 233 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 7.6 ثانیه است. این خودرو مسیر 400 متر را در 14.9 ثانیه طی می‌کند.

جی‌تی 86 در ایران

کوپه اسپرت تویوتا چه آینده‌ای در ایران دارد؟ اجازه بدهید قبل از پاسخ به این سوال، بحث قیمت‌گذاری‌اش را بررسی کنیم. قیمت اصلی این خودرو در بازارهای جهانی چیزی حدود 25 هزار دلار است. اما در ایران آن را در بازه‌ای بین 195 تا 230 میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند.

از نظر کلاس طراحی، نزدیک‌ترین رقیب این خودرو هیوندای جنسیس کوپه است با موتوری 3800 سی‌سی شش سیلندر Vشکل به قدرت 300 اسب‌بخار. قیمت این کره‌ای بین 150 تا 190 میلیون تومان متغیر است.


برچسب: سیاست -

نظرات
مسعود | 1392/03/27 - 15:41
فايده نداره.... اين سقفش خيلي کوتاهه!! آدم گردن درد ميگيره!!! والا با اين ماشيناشون...
مجید | 1392/03/27 - 14:45
همه چیز که تند رفتن نیست! لذت رانندگی شتاب اولیه هندلینگ پس چی؟
مجید | 1392/03/27 - 14:42
فکر کنم این همون سایون باشه که در ایران با برند تویوتا میخاد عرضه بشه
عباس | 1392/03/27 - 13:6
وقتي نمي گذارند ۱۲۰ بالاتر بري باش اين ماشين ۳۰۰ کيلومتر در ساعت سرعت داشته باشه به چه درد ميخوره يک دسته پول بايد بگذاري توجيبت تند بري هي جريمه بشي
ناشناس | 1392/03/27 - 11:49
پرايد من چهار تا در داره خخخخخخخخ
داریوش سروی | 1392/03/27 - 10:44
هرچقدر هم مد بدند به پرايد من نميرسد


ارسال نظر
نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
کد امنیتی





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com