آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 368
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 368
بازدید ماه : 520
بازدید کل : 20520
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


ترکمنستان از دریچه دوربین+ عکس
ترکمنستان از دریچه دوربین+ عکس
 
کشور ترکمنستان در بخش غربی آسیای مرکزی قرار گرفته و وسعت خاک آن 488100 کیلومتر مربع و با کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ایران، افغانستان و روسیه و ازطریق دریای خزر با آذربایجان هم مرز است.

به گزارش فارس، امتداد اراضی آن از غرب به شرق 1100 کیلومتر و از شمال به جنوب 650 کیلومتر است و مهمترین رودخانه کشور «آمودریا» (جیحون) است و در شرق کشور در قسمت‌هایی از مسیر خود مرز مشترک با ازبکستان و افغانستان را به وجود می‌آورد.

کشور ترکمنستان که در 27 اکتبر سال 1991 رسما اعلام استقلال کرد دارای پنج استان، 15 شهر است، نام‌های استان‌های کشور و مراکز آنها عبارتند از استان «آخال» (مرکز آن شهر آ‏نو است)، استان «مرو» (شهرمرو مرکز استان است)، استان «لباب» (به مرکزیت ترکمن آباد)، استان «داش اغوز» (به مرکزیت داش اغوز) و استان «بالکان» (به مرکزیت بالکان آباد) شهر «عشق‌آباد» پایتخت کشور که در اراضی استان «آخال» قرار دارد و از نظر تقسیمات اداری واحدی مستقل است و جزء بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود.

ترکمنستان دارای آثار تاریخی و مراکز دیدنی بسیاری است که از جمله مقبره «خواجه یوسف همدانی»، آرامگاه امام‌زاده «محمد بن زید بن امام سجاد (ع)»، آرامگاه «شیخ ابوعلی دقاق»، معرفی شهر باستانی «ابیورد»، «مرو قدیم» و .... را می‌توان نام برد. در ادامه هم شما را به تماشای تصاویر زیبایی از نقاط مختلف در این کشور دعوت می‌نماییم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com