آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 195
بازدید ماه : 347
بازدید کل : 20347
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


عملیاتی شدن برنامه پزشک خانواده شهری

تنها راه نجات نظام سلامت اجرای برنامه پزشک خانواده است/ برنامه پزشک خانواده هفته آینده در 9 استان کشور عملیاتی می شود

 
پزشکان خانواده- وزیر بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران از عملیاتی شدن برنامه پزشک خانواده در 9 استان کشور تا هفته آینده خبر داد.


به گزارش پزشکان خانواده به نقل از وب­ دا؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد که به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت به عنوان سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران سخنرانی می کرد، با اعلام این خبر گفت: طبق دستور رییس جمهور برنامه پزشک خانواده امسال با جدیت بیشتری گسترش می یابد و هفته آینده در 9 استان کشور اجرای این برنامه عملیاتی می شود.

وی افزود: طبق تجربه جهانی تنها راه سامان یافتن مسائل بهداشت و درمان و سلامت کشورها اجرای برنامه پزشک خانواده است. به امید روزی که با اجرای کامل این برنامه هر ایرانی یک پزشک مسئول داشته باشد و بیماران طبق تاکید مقام عظمای ولایت جز درد و رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با اعلام ویژگی های برنامه پزشک خانواده، ادامه داد: در این برنامه رابطه مالی بیمار و پزشک به حداقل می رسد، شناخت پزشک از بیمار تحت پوشش اش درمان را آسان تر و کم خطرتر می کند، بیمار از مسیر صحیح به پزشک متخصص و بیمارستان هدایت می شود و از تحمیل آزمایش ها و داروهای غیرضروری محفوظ می ماند.

دکتر طریقت منفرد تاکید کرد: ابعاد گسترده برامه پزشک خانواده فواید بسیار زیادی دارد که از طریق رسانه ها ویژگی های این برنامه را بیشتر مطرح می کنیم.



گسترش بیماری های غیرواگیر را جدی بگیریم



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مساله بسیار مهم دیگر روش تولید، نگهداری و فرآوری موادغذایی در جامعه است. از کشاورزان عزیز تقاضا می کنیم حتی المقدور در مبارزه با آفات از روش های طبیعی استفاده کنند چرا که امروز همان کسانی که مصرف کود و سم را به ما تحمیل کردند خودشان مصرف محصولات آلوده به سموم را کنار گذاشته اند.



سونامی بیماری های غیرواگیر و ضرورت تغییر سبک زندگی



وی افزود: استفاده از پروتئین حبوبات سالم و موادغذایی ای مانند کشک به مراتب مفیدتر از پروتئین دام های پرورشی است. موادغذایی ناسالم امروزه دلیل اصلی گسترش بیماری های غیرواگیر مثل دیابت، فشار خون، سرطان ها و تصلب شرایین است.

دکتر طریقت منفرد در ادامه اظهار داشت: اگر به همین منوال پیش برویم دنیا در آینده نزدیک با یک سونامی وحشتناک از بیماری غیرواگیر مواجه می شود.

وی تاکید کرد: پس باید در وهله اول لازم است که به تغییر سبک زندگی پرداخته و به خصوص به بحث تغذیه دقت ویژه ای کنیم.



75 درصد بیماران مبتلا به فشار خون درمان نمی شوند



وزیر بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی امسال را با شعار «فشار خون را جدی بگیریم» آغاز کرده است. بر اساس آمار موجود از هر 100 نفر بزرگسال در کشور 20 نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند که فقط 10 نفر از آنها از این بیماری خود خبر دارند و 5 نفر درمان می شوند، یعنی 75 درصد بیماران فشار خون درمان نمی شوند.

وی تصریح کرد: یکی از علل اصلی فشارخون استفاده از نمک زیاد است. مصرف نمک در ایران دوبرابر استاندارد دنیاست. من از تمام مردم می خواهم کودکان خود را از ابتدا به مصرف غذای بی نمک یا کم نمک عادت دهند تا در آینده دچار مشکل نشوند.



اجرای برنامه غربالگری فشار خون توسط 100 هزار پرستار



وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه غربالگری فشار خون توسط 100 هزار پرستار از مردم خواست با این برنامه همکاری کنند و گفت: هر فردی خودش بهترین طبیب خودش است و باید به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص تغییر سبک زندگی توجه کنیم.

دکتر طریقت منفرد توجه به طب سنتی را یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: اخلاط چهارگانه و مزاج های سودا، بلغم، خون و صفرا هزار سال پیش توسط حکمای اسلامی مانند بوعلی سینا، رازی، حکیم جرجانی، شیخ طبری و سایر حکما مورد توجه قرار گرفته است.



لزوم توجه ویژه به طب سنتی در کنار طب مدرن



وی افزود: در دنیای کنونی نیز ثابت شده است که طب نوین به تنهایی پاسخگوی انسان نیست، به همین دلیل مبتکران طب نوین استفاده گسترده از طب های مکمل و بومی را تجویز می کنند.

دکتر طریقت منفرد افزود: احیای جایگاه طب ایرانی، اسلامی هم اکنون در دستور کار دولت و وزارت بهداشت است و از این پس همراه با اقدامات علمی در این بخش و گسترش مراکز آموزشی مرتبط با طب سنتی، متخصصان طب ایرانی دائما در رسانه ها و صدا و سیما در موارد صیانت از سلامت با مردم گفتگو خواهند داشت که از شما می خواهم به این آموزه ها توجه کنید.



پیشرفت های معجزه آسای نظام سلامت بعد از انقلاب



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود پیشرفت های نظام سلامت کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بعد از انقلاب کشور در بخش سلامت پیشرفت های معجزه آسایی داشته ایم.



وی افزود: به خاطر دارید که پیش از انقلاب در اغلب شهرها پزشکان بنگالی، هندی و پاکستانی مردم را درمان می کردند ولی امروز از نظر نیروی انسانی متخصص که بزرگترین سرمایه بخش سلامت هستند، وضعیت کشور بسیار مطلوب است و با وجود 120 هزار پرشک و 200 هزار تحصیلکرده پیراپزشکی و 130 هزار تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل، مشکلی نداریم.



باید خدمات سلامت در شان مردم ارائه شود



وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شان مردم ایران، گفت: البته در رابطه با برخورداری عادلانه جامعه از خدمات بهداشت و درمان هنوز مطابق شأن مردم اقدامی انجام نشده است و باید در نحوه خدمت رسانی مراکز درمانی برنامه هایی اجرا شود.



پزشکان توان اصلی خود را در محل اشتغال دائمی شان به کار گیرند



وی افزود: رسیدن به وضع مطلوب صرفاً از راه اجرای قانون و همکاری دولت و مجلس میسر است و پزشکان نیز باید توان اصلی خود را در محل اشتغال دائمی خود قرار دهند و پوشش خدمات بهداشتی و درمانی توسط آنان شبانه روزی باشد باشد.

دکتر طریقت منفرد ادامه داد: البته اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان با موانعی مواجه است که مصمم هستیم از این موانع عبور کنیم. در این راستا باید شأن همکاران پزشک رعایت شده و حقوق مسلم شان به موقع پرداخت شود و ستاد و دانشگاه ها نیز پشتیبان آنها باشند.



تبدیل تحریم ها به فرصت با خودکفایی در تولید دارو



وزیر بهداشت بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های وزارت بهداشت تبدیل تحریم ها به فرصت از طریق خودکفایی در تولید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: ماه پیش گردهمایی بزرگی داشتیم با دانشمندان شیمی که توانایی های بی پایانی داشتند و به کمک آنان باید از این تهدید فرصت بسازیم و در زمینه تولید دارو خودکفا شویم.



مردم مشکلاتشان را به شماره 1490 اطلاع دهند



وزیر بهداشت به راه اندازی سامانه پاسخگویی 1490 اشاره کرد و گفت: به دلیل ضرورت نظارت بر مسایل بهداشت و درمان کشور و مشارکت همگانی مردم در این امر مهم، سامانه تلفنی 1490 در دفتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است تا کسب اطلاعات از مردم و اطلاع رسانی در این بخش برای همه مردم کشور میسر شود.

وی از مردم خواست انتقادات، پیشنهادات و راهنمایی های خود را از طریق این شماره به اطلاع وزارت بهداشت برسانند و تاکید کرد: ممکن است کسی در اماکن عمومی و رستوران ها با یک مساله غیربهداشتی مواجه شود، در بیمارستان ها به مشکلی بر بخورد، داروی مورد نظرش را پیدا نکند، یا وجوه غیرمتعارفی از او درخواست شود که از طریق این شماره می تواند وزارت بهداشت را در جریان قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است در ابتدا نتوانیم همه مشکلات را برطرف کنیم ولی لااقل از نارسایی های بخش سلامت از این طریق مطلع می شویم.
 

 

منبع: پورتال پزشک خانواده شهری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: شنبه 17 فروردين 1387برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com