آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 299
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 299
بازدید ماه : 451
بازدید کل : 20451
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


عجیبترین مراسم روز مادر در دنیا/ولخرجترین گردشگران دنیا
 

عجیبترین مراسم روز مادر در دنیا/ولخرجترین گردشگران دنیا

قدس آنلاین- حمید رضا بی تقصیر:دنبال نخود سیاه فرستادن یعنی چی،مردجهانگرد با انگیزه ای عجیب،گیاهانی که برق تولید می کنند،صدای ناخنی که احساس ناخوشایندمی دهد و عجیب ترین مراسم روز مادر در نیا بخشی از مطالبی است که می توانید در بسته پیش رو مطالعه فرمائید

دنبال نخود سیاه فرستادن
هرگاه بخواهند کسی از مطلب و موضوعی آگاه نشود و او را به تدبیر و بهانه بیرون فرستند و یا به قول علامه دهخدا:«پی کاری فرستادن که بسی دیر کشد.» از باب مثال می گویند: «فلانی را به دنبال نخود سیاه فرستادیم.» یعنی جایی رفت به این زودی ها باز نمی گردد. نخود سیاه چیست و چه نقشی دارد که به صورت ضرب المثل درآمده است. نخود از دانه های نباتی است که چند نوع از آن در ایران و بهترین آنها در قزوین به عمل می آید. انواع و اقسام نخودهایی که در ایران به عمل می آید همه به همان صورتی که درو می شوند مورد استفاده قرار می گیرند یعنی چیزی از آنها کم و کسر نمی شود و تغییر قیافه هم نمی دهند مگر نخود سیاه که چون به عمل آمد آن را در داخل ظرف آب می ریزند تا خیس بخورد و به صورت لپه دربیاید و چاشنی خوراک و خورشت شود. مقصود این است که در هیچ دکان بقالی و سوپر و فروشگاه نخود سیاه پیدا نمی شود و هیچ کس دنبال نخود سیاه نمی رود، زیرا نخود سیاه به خودی خود قابل استفاده نیست مگر آنکه به شکل و صورت لپه دربیاید و آن گاه مورد بهره برداری واقع شود. اگر کسی را به دنبال نخود سیاه بفرستند در واقع به دنبال چیزی فرستادند که در هیچ دکان و فروشگاهی پیدا نمی شود.
عجیبترین مرد جهانگرد جهان
یک نویسنده انگلیسی در یک حرکت عجیب سفری به دور دنیا را آغاز کرده است که شاید خیلی ها را با خود همراه کند. او در تمام دنیا به دنبال افرادی می گردد که دقیقا در روز تولد خودش به دنیا آمده اند. "ریچارد دیویس" که در روز اول دسامبر سال 1974(25اذر 1353) به دنیا آمده است به دنبال دوقلوهای تاریخی خود است. او قصد دارد تا حد امکان این افراد را ملاقات کند سپس خاطرات ان ها را وارد کتابش کند. ریچارد از روز اولی که این سفر را آغاز کرده است افراد جالبی را ملاقات کرد که از میان ان ها یک بازیگر در امریکا، یک قهرمان بدنسازی در هلند و یک شهردار در ایتالیا را بیشتر از دیگران دوست دارد. به گفته دیویس این کتاب نه تنها خاطرات را جمع میکند بلکه به عنوان یک تحقیق برای آن است که نشان دهد افرادی که در یک روز به دنیا آمده اند چه مقدار می توانند شبیه به هم باشند.
جالبترین بندپایان دنیا
بندپایان قدیمی و ریش سفیدهای این کره خاکی هستند از انواع مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام آن ها ویزگی خاصی دارند. بندپایان گونه های بسیار زیادی دارند که در میان آنها 80 درصد از میان بی مهرگان هستند که شامل 75 درصد گونه های جانوری است. بندپایان با گونه های مختلفی که دارند گاهی به انواع عجیبی تبدیل می شوند که امروز برخی از عجیب ترین بندپایان را با هم مرور می کنیم. سوسک طلایی ؛در شمال آمریکا زندگی می کند . این سوسک با رنگ طلایی اش شناخته می شود.مطالعات نشان می دهد که این سوسک در شرایط مختلف قابلیت تغییر رنگ را نیز دارد. سوسک ببری گونه دیگری از سوسک هاست که بیشتر در استرالیا دیده شده است . این سوسک ها سریع ترین موجودات روی زمین هستند. به طوری که می توانند به سقف سرعت 2.5 متر در ثانیه برسند . این سرعتی معادل آن است که انسان تقریبا 900 کیلومتر در ساعت بدود. این سوسک در سرعت های بالا بینایی خود را از دست می دهد به همین علت تنها در مسیرهای کوتاه و برای شکار می دود. این سوسک بسیار خشن است پس به هیچ حشره کوچکی رحم نمی کند چرا که می تواند با یک حرکت ان را بخورد. کرم ASP یکی از زیباترین کرم های دنیاست که در آمریکا زندگی می کند. این کرم با حالت پشمالوای که دارد به نظر جذاب و بی خطر می رسد اما این تنها نگاه اول است چرا که اگر دست به آن برخورد کند یکی از سم های خطرناک دنیاست که در یک لحظه وارد بدن می شود. این کرم با حالت سمی که دارد باعث به وحود آمدن سردرد؛ تنگی نفس و ... میشود. حشره شاخ دار ساکن آفریقای جنوبی است. این حشره قابلیت آن را دارد که تا 10 میلی متر رشد کند پس در میان بندپایان درختی بسیار بزرگ است. این حشره برای آنکه بتواند از خودش محافظت کند یک شاخ بسیار بزرگ روی کمرش دارد به همین علت به شاخدار معروف است.
تولید برق از گیاهان
محققان دانشگاه «واگنینگن» در هلند در حال انجام تحقیقات بر روی گیاهانی هستند که بتوان از آنها به عنوان منبع الکتریسیته استفاده کرد. در این تحقیقات دانشمندان سعی می‌کنند با استفاده از فتوسنتز گیاهان و ایجاد رابطه بین گیاه و منابع نوری مثل باتری، انرژی برق تولید کنند. دانشمندان گفتند: 70 درصد از مواد آلی تولید شده در نتیجه عمل فتوسنتز توسط خود گیاه استفاده نمی‌شود و از طریق ریشه‌ها در زمین و فضای اطراف پخش می‌شود. بر اساس همین نظریه، تعدادی باتری در اطراف ریشه‌های گیاهان بکار گذارده می‌شود تا این مواد را جذب کنند. به این ترتیب، این مواد آلی پس از انتقال به باتری‌ها به انرژی برق تبدیل می‌شوند. «مارجولین هلدر» یکی از محققان این طرح گفت: صفحه‌های خورشیدی انرژی بیشتری در هر متر مربع تولید می‌کنند اما هدف ما کاستن از بهای تولید انرژی در آینده است. این سیستم که ما به روی آن کار می‌کنیم می‌تواند در برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این گیاهان که محققان آنها را «سلول های سوختی گیاهی» نام‌گذاری کرده‌اند، قابلیت استفاده در هر ابعادی را دارد. تعداد گیاهانی که در یک مقیاس 15 متر مکعبی بکار برده می‌شوند توانایی تولید انرژی لازم برای یک کامپیوتر همراه را دارند. این دانشمندان همچنین در تلاشند تا از این روش در شالیزارها و تالاب ها که از نظر پوشش گیاهی، غنی هستند، استفاده کنند. مارجولین هلدر گفت: این طرح کاربردهای زیادی دارد. تکنولوژی که ما به کار می‌بریم در همه سطوح قابل استفاد است. می‌توان از آن به روی سقف‌های ایزوله و یا منابع آب راکد با کاشتن گیاهان استفاده کرد، در مقیاس بزرگتر، برای استفاده در شالیزارها بسیار عالی است و همزمان می توان از این محیط‌های سبز هم به عنوان منبع غذایی و هم به عنوان منبع برق استفاده کرد. اولین نمونه از این سیستم که به نام «برق سبز» نام‌گذاری شده، در روی سقف یکی از بناهای دانشگاه واگنینگن نصب شده و محققان در حال رفع اشکالات این طرح و تکمیل آن هستند. چنانچه موفقیت این تحقیقات تضمین شود، از سال 2014 به صورت عمومی قابل بهره‌برداری خواهد بود. به دست آوردن برق از گیاهان موضوع پایان نامه دکترای مارجولین هلدر بوده است که اکنون سرپرستی این تحقیقات را نیز به عهده دارد. وی گفت: با استفاده از این روش و کاشتن گیاهان در سقف یک خانه می‌توان تقریبا 50 درصد از برق مورد نیاز آن را تامین کرد.
دختری که هر شب حافظه اش پاک می شود
"جسی لیدون" دختر 19 ساله انگلیسی است که دچار "سندروم سوساک" شده است. این بیماری که بسیار نادر است باعث می شود فرد بیمار هر 24 ساعت حافظه خود را از دست بدهد و روز بعد دوباره همان روز گذشته را تکرار کند. این بیماری در تمام دنیا تنها 250 نفر را مبتلا کرده است که البته در سال 93 میلادی فیلمی نیز با محوریت شخصیتی دچار این بیماری ساخته شد که مشکلات این افراد را بهتر نشان می داد. جسی نزدیک به دوسال است که نمی تواند روز گذشته اش را به یاد آورد. او حتی نمی داند دیشب شام چه خورده است . به گفته خودش برایش بسیار سخت است که به عکس هایی نگاه می کند که اصلا به یاد نمی آورد چه بوده اند. این بیماری به علت گرفتگی های رگ های خونی بسیار نازک مغز ایجاد می شود. این بیماری به غیر از حافظه می تواند مشکلات دیگری مانند افت بینایی، شنوایی و حتی فلج شدن ایجاد کند.
بزرگترین مفت خور جهان
کوسه‌نهنگ، بزرگترین ماهی جهان است که علی‌رغم طول نزدیک به 10 متری‌اش کاری به انسان ندارد. این شکارچی عظیم‌الجثه برای سیرکردن شکم بزرگش روش ساده و پربازدهی را پیدا کرده و آن چیزی نیست جز کمک گرفتن از انسان!این ماهی عظیم‌الجثه در نزدیکی قایق‌ها و کشتی‌های ماهیگیری می‌پلکد و وقتی ماهیگیران در حال جمع‌آوری تور ماهی‌گیری هستند، به آن حمله می‌کند و در یک حرکت، تعداد زیادی ماهی بادآورده را روانه شکم خود می‌کند.شایان ذکر است که وال‌ها از کوسه‌نهنگ‌ها بزرگ‌ترند، ولی وال‌ها پستاندارند نه ماهی و به همین دلیل کوسه‌نهنگ را بزرگترین ماهی جهان لقب داده‌اند.
بزرگترین باغ جهان
بزرگترین باغ جهان به وسعت 32 هکتار و به نام Keukenhof نزدیک شهر Lisse در جنوب غربی آمستردام هلند قرار دارد. این باغ به عنوان یکی از زیباترین باغهای جهان شناخته می شود.تماشائی ترین منظره بهار را می توان در بزرگترین باغ جهان دید؛ مکانی که باغ کوکنهوف هم اکنون در آن قرار دارد در قرن 15 میلادی یک منطقه شکارگاهی بود، همچنین گیاهان علفی مورد نیاز برای آشپزخانه قلعه Jacoba Van beieren از این مکان جمع آوری می شد و به همین دلیل این باغ کوکنهوف نامیده شده است چراکه کوکنهوف در زبان هلندی به معنای حیاط آشپزخانه (Kitchen Court) می باشد.در سده نوزدهم میلادی این منطقه به صورت باغ طراحی شد و در نهایت در سال 1949 به کوشش شهردار شهر لیسه2(Lisse) کوکنهوف به شکل کنونی اش در آمد.این باغ که باغ اروپا نیز نامیده می شود، به عنوان بزرگترین باغ گل در جهان شناخته شده و یکی از جاذبه های اولیه و انگیزه های اصلی برای سفر به هلند محسوب می گردد.این باغ که به سبک باغ های انگلیسی طراحی شده همه ساله پذیرای حدود 700 هزار نفر بازدید کننده می باشد. بر اساس آمار وب سایت رسمی باغ کوهنکوف، سالیانه تقریبا در حدود 7 میلیون پیاز لاله در این باغ کاشته می شود که برخی از این گلها در تمام طول فصل نیز دارای گل می باشد. همچنین این باغ 87 گونه درخت به تعداد دو هزار و 500 اصله را نیز در خود جای داده است.گفتنی است سازمان جهانی توریسم اخیرا فهرستی از زیباترین مکانهای ساخت بشر که عامل مؤثری در جذب گردشگر داشته را معرفی کرده است که در صدر این لیست "پارک کوکنهوف" هلند قرار دارد.
چرا صدای کشیدن ناخن روی تخته ناخوشایند است
در تحقیقاتی که در مجله علم عصب شناسی با حمایت ولکام تراست منتشر شده، دانشمندان دانشگاه نیوکاسل نشان داده اند که تعامل میان آن منطقه از مغز که صدا را پردازش می کند، قشر شنیداری و بادامه مغز که در پردازش احساسات منفی فعال است با شنیدین صداهای ناخوشایند افزایش می یابد.تصویربرداری از مغز نشان می دهد که وقتی ما یک صدای ناخوشایند می شنویم بادامه مغز واکنش تشدید فعالیت قشر شنیداری مغز را تعدیل می کند و واکنش منفی ما را تحریک می کند.دکتر ساکبیندر کومار نویسنده این مقاله از دانشگاه نیوکاستل اظهار داشت: به نظر می رسد که مسئله ای بسیاری ابتدایی رخ می هد. این یک درخواست کمک احتمالی بادامه مغز از قشر شنیداری است.
محققان مرکز تصویربرداری عصبی ولکام تراست در دانشگاه کالج لندن و دانشگاه نیوکاستل با استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی (fMRI) به بررسی پاسخ مغز 13 داوطلب به صداهای مختلف پرداختند.داوطلبان به صداهای مختلف از داخل اسکنر گوش کردند و ناخوشایندترین صدا را انتخاب کردند. صدای چاقو روی یک بطری به عنوان ناخوشایندترین صداها شناخته شد. محققان توانستند پاسخ مغز به هرنوع از صداها مطالعه کنند.محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که فعالیت بادامه مغز و قشر شنیداری در ارتباط مستقیم با درجه بندی ناخوشانیدی توسط داوطلبان متفاوت است. در این تحقیق مشخص شد که صدای چاقو روی بطری، چنگال روی لیوان، گچ روی تخته سیاه، خط کش روی بطری، ناخن روی تخته سیاه، جیغ زنانه، دستگاه فرز، گریه بچه، دریل الکتریکی ناخوشایند ترین صداها محسوب می شوند.
عجیب ترین آزمایش دنیا
دانشمندان برای بررسی اینکه آیا اتمهای ضدماده به جای پایین رو به بالا می روند، عجیب ترین آزمایشی که تاکنون انجام شده را اجرایی کردند.ضدماده موضوع عجیبی است که به نوعی تصویر آینه ماده عادی و بار الکتریکی برعکس آن است.ضدماده از ذراتی به نام ضدذره تشکیل شده‌است که با ذرات معمولی فرق دارند. در ضد ماده بار هسته منفی و بار ذرات مداری مثبت است که معکوس ماده ‌است.به عنوان مثال ذره ‌ای به نام پوزیترون وجود دارد که تمام ویژگی‌هایش به جز بار الکتریکی مشابه الکترون است. پوزیترون حامل بار مثبت است در حالی که بار الکترون منفی است.به دلایلی که خیلی روشن نیست، عدم تقارن عظیمی بین ماده و ضدماده در عالم اطراف ما وجود دارد. به بیان ساده تر، مقدار زیادی ماده می ‌بینیم ولی هیچ ضد ماده قابل توجهی مشاهده نمی‌ شود.وقتی که یک اتم از ماده عادی با همتای ضدماده خود مواجه می شود هر دو یکدیگر را در لحظه نابود می کنند. دانشمندان تا همین حد اطلاعات دارند.آنچه درباره آن قطعیت کمتری وجود دارد این است که آیا ضد ماده دارای ویژگیهای بنیادین است که با ماده عادی متفاوت است یا خیر، برای مثال آیا نحوه تأثیرگرفتن آن از گرانش با ماده فرق دارد و یا شکل این تأثیر چون ماده است؟تعدادی از کارشناسان این ایده عجیب را مطرح کرده اند که ضدماده ممکن است توسط گرانش دفع شود و به معنای دیگر اتمهای ضد ماده به جای جهت پایین رو به بالا بیفتند.یک دلیل برای این راز این است که ضدماده در طبیعت بسیار نادر است و تاکنون به صورت مقادیر بسیار جزئی در آزمایشگاه ها مشاهده شده است.اتمهای ضدماده که به صورت مصنوعی ساخته شده در یک تله مغناطیسی معلق شده اند و هیچ کس تاکنون این موضوع را بررسی نکرده است که وقتی که این اتم ها " پایین می افتند" چه اتفاقی رخ می دهد.اکنون دانشمندان نخستین گام را برای پاسخ به این سوال برداشته اند.در مقاله ای که در مجله ارتباطهای نیچر منتشر شد، نخستین اندازه گیری از تأثیر گرانش بر ضدماده توصیف شده است. متأسفانه این نتایج به قدری از عدم قطعیت برخوردارند که نمی توانند معمای ماده تاریک را حل کنند.جوئل فاجانس دانشمند اصلی این تحقیقات از دانشگاه برکلی کالیفرنیا اظهار داشت: این نخستین تحقیق است، اما آخرین تحقیق نیست، ما نخستین گامها را برای آمایش مستقیم پرسشهای فیزیکدانها و غیر فیزیکدانها طی 50 سال گذشته برداشتیم تا ببینیم آیا چیزی به نام ضدگرانش هم وجود دارد، اما براساس این آزمایشها ما درحال حاضر نه می توانیم پاسخ مثبت بدهیم و نه منفی.این آزمایشها در سازمان تحقیقات هسته ای اروپا در ژنو سوئیس مقر آزمایش آلفا (دستگاه فیزیک لیزر ضدهیدروژن) صورت گرفت.
ولخرجترین گردشگران دنیا
براساس یک گزارش تهیه شده توسط شرکت ویزا درباره میزان هزینه هایی که گردشگران کشورهای مختلف می پردازند؛ گردشگران عربستان سعودی، استرالیا و چین به ترتیب بیشترین هزینه ها را در سفرهای خود انجام می دهند.بنابراین گزارش، گردشگران سعودی در هر سفر خود به طور متوسط 6.6 هزار دلار هزینه می کنند. این رقم برای گردشگران استرالیایی و چینی نیز به ترتیب 4.1 و 3.8 هزار دلار است.در این گزارش وضعیت هزینه کردن 12 هزار و 600 مسافر از 25 کشور بررسی و مشخص شده است که میانگین هزینه کردن مسافران توریستی در جهان در سال 2012 میلادی، 2 هزار و 390 دلار است که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 2 هزار و 501 دلار افزایش یابد.مناظر طبیعی و فرهنگی، انگیزه و عامل اصلی انتخاب مقصد گردشگری از سوی مسافران است و گردشگران همیشه دوست دارند مقاصد جدیدی را کشف کنند.
عجیبترین مراسم روز مادر در دنیا
روز مادر استرالیایی ها با یک ملاقات زنانه شکل گرفت. سال 1924وقتی «جانت هیدن» ساکن سیدنی ، به بیمارستانی در نویینتون رفت، بیمارانی را دید که همگی مادرانی بسیار تنها و فراموش شده بودند؛ او برای اینکه آن‌ها را خوشحال کند سعی کرد که از سوی بچه‌های مدرسه‌های اطراف و مراکز تجاری محلی، نیروی پشتیبانی جمع آوری کند تا کمک مالی کافی برای دادن هدیه به تمام آن مادران تنها، فراهم شود. سال به سال میزان کمک جمع آوری شده توسط مراکز تجاری محلی و حتی شهردار بیش تر شد تا جایی که امروزه، در روز مادر، هدیه دادن به مادران بسیار معمول شده‌است.جالب است بدانید مردم استرالیا، معمولاً در روزمادر صبحانه را برای مادر خود به رخت خواب می‌آورند و به طور سنتی در روز مادر به مادرشان گل داوودی را که ویژه فصل پاییز است هدیه می‌دهند.در ژاپن در دوره شووا، روز مادر، زادروز ملکه کوگو مادر امپراتور آکی‌هیتو بود؛ در روز 6 مارس. گرامی داشت روز مادر در سال 1931 زمانی که اتحادیه زنان شاهنشاهی تشکیل شد، مورد بحث قرار گرفت. در سال 1937 اولین جلسه «ستایش مادران» در 8 مه برگزار شد و حدود سال 1949، جامعه ژاپن تصمیم به جشن گرفتن روز مادر در دومین یکشنبه ماه مه گرفت؛ مانند دیگر کشورها. امروزه در روز مادر مردم به یکدیگر انواع گل مانند میخک و رز را به عنوان هدیه می‌دهند.روز مادر در بیشتر کشورهای عربی روز 21 مارس است. اما ماجرای نامگذاری این روز هم جالب است: روزنامه نگاری مصری به نام «مصطفی امین» داستان مادر بیوه‌ای را شنید که تمام زندگی اش را صرف بزرگ کردن پسرش کرد تا روزی که پزشک شد، ازدواج کرد و بدون آنکه یادی از مادرش کند و از او حق شناسی کند او را تنها گذاشت؛ این امر امین را بر آن داشت تا روزی با نام روز مادر را به همه معرفی کند. فکر او ابتدا بوسیله رئیس جمهور وقت جمال عبدالناصر، به سخره گرفته شد ولی پس از آن او کم کم مجبور به پذیرش این روز شد و در نهایت روز مادر برای اولین بار در 21 مارس 1956 جشن گرفته شد. عرب ها در این روز سرودهای سنتی برای مادران می‌خوانند و این رسم در میان همه کشورهای عربی معمول و مشهور است.روز مادر اهالی نیکاراگوئه در حقیقت روز «مادرشوهر» است. در این کشور روز مادر یا «Día de la Madre» از سال‌های اول دهه 1940 در 30 ماه می جشن گرفته می‌شود؛ آن هم به دلیل اینکه رئیس جمهور وقت نیکاراگوئه یعنی «آناستازیو سوموزا گارسیا» روز تولد مادر شوهرش، خانم «کازیمیرا ساکازا» را به عنوان روز مادر در این کشور اعلام کرد.
دریاچه های شگفت انگیز ایران
در ایران 28 دریاچه طبیعی و 9 دریاچه‌ که براثر ساخت سد شکل گرفته وجود دارد ؛ از این میان 10 دریاچه پرطرفدار طبیعی کشور را بشناسید. دریای مازندران ، بزرگترین دریاچه جهان که بین ایران و جمهوری‌های استقلال یافته شوروی مشترک است و آنقدر بزرگ است که آن را دریا می‌نامند و دریاچه ارومیه که دومین دریاچه شور جهان است. دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در منطقه حفاظت شده اشترانکوه بین بخش زز و ماهروی الیگودرز و دورود قرار دارد و سالانه حدود یکصد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. دریاچه شورمست تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد‌کوه که وسعت آن 15 هزار متر مربع و حداکثر عمق آن پنج متر است. این دریاچه در 5/5 کیلومتری شهرپل سفید واقع شده ‌است. نام دریاچه مهارلوبرگرفته از نام روستای مهارلو از توابع شهرستان سروستان استان فارس است که در نزدیکی آن قرار گرفته است. وسعت این دریاچه 25 هزار هکتار بوده که بخش عمده‌ای از این دریاچه بر اثر خشکسالی سال 1387 خشک شده و تنها 600 کیلومتر مربع آن باقی مانده است. مهارلو در غرب دریاچه بختگان که امروز‌ کاملا خشک شده،‌ قرار گرفته است.دریاچه فامور یا پریشان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و خاورمیانه است که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار گرفته است. مساحت این دریاچه 4300 هکتار است که دور تا دور آن را کوه فراگرفته است.دریاچه آب شیرین زریوار یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های غرب کشور است که در سه کیلومتری مریوان قرار دارد. مساحت این دریاچه 720 هکتار است که حداکثر شش متر عمق دارد. دریاچه اوان در الموت قزوین بیش از 70 هزار متر مربع مساحت دارد، در ارتفاع هزار و 800 متری از سطح دریا واقع شده‌ و تنها از آب چشمه‌های زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه و تنها بخش ناچیزی از آن هنگام بارندگی تامین می‌شود اما به صورت سطحی و کم. غلیان دائمی ‌آن باعث صافی و زلالی آب دریاچه شده‌است.دریاچه نمک حوض سلطان در 40 کیلومتری شمال قم و به مساحت تقریبی 240 کیلومتر مربع ‌است‌. وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن درفصول مختلف سال متفاوت است. درمواقع بارندگی و ذوب برف‌های ارتفاعات اطراف، چون بر میزان آب ورودی افزوده می‌شود، وسعت آن زیاد و در غیر از این ایام، وسعت آن کم می‌شود. بدین ترتیب سطح آب دریاچه پیوسته در نوسان است. این دریاچه از دو چاله جدا از هم تشکیل شده‌است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:"مادر","دنیا","مراسم", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com