آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 168
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 168
بازدید ماه : 320
بازدید کل : 20320
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


- مواد مغذی مورد نیاز در بارداری
- مواد مغذی مورد نیاز در بارداری
مطمئنا شما باید شرایط سلامت خود و همچنین آزمایش های مربوطه را قبل از بارداری بررسی کنید . ویتامین ها و رژیم غذایی صحیح شانس شما را برای یک بارداری سالم افزایش می دهد .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، ریز مغذی ها یی که در طول دوره بارداری باید مصرف شوند به شرح زیر است :

فولات ( اسید فولیک ) ، ویتامین D ، آهن ، روی ، کلسیم ، ویتامین C .

اغلب زنان باردار باید میزان مشخصی از ویتامین ها را دریافت کنند مگر اینکه پزشک معالج دستور دیگری داشته باشد .

برای مثال فولیک اسید یکی از مواد مفید است که باید قبل از بارداری مصرف شود و از بروز ناهنجاری های مادرزادی مثل نقص لوله عصبی پیشگیری می کند . توجه به این نکته ضروری است که همه ویتامین ها در طول بارداری نباید مصرف شود خصوصا با دوز بالا مثلا ویتامین A یکی از موارد است .

در حقیقت برای مصرف هر نوع دارو باید با پزشک مربوطه خود مشورت کند . به خاطر داشته باشید مصرف یک مورد داروی خودسرانه می تواند بارداری را در معرض خطر قرار دهد . اغلب پزشکان مخصوصا لیستی از داروهای مجاز در دوران بارداری در اولین ملاقات با خانم باردار به او می دهند .

وزن

اضافه وزن در طول دوران بارداری یا هر دوره دیگری موضوعی است که اغلب زنان را نگران می کند . بمنظور دوری کردن از بیش خوری راههای زیر توصیه می شود :

۱- بعد از هر لقمه قاشق و چنگال را در بشقاب قرار دهید و لقمه خود را کاملا بجوید و برای لقمه بعدی مجددا از داخل بشقاب قاشق و چنگال را بردارید .

۲- وقتی احساس سیری کردید خوردن را متوقف کنید و خود را موظف نکنید که بشقاب خود را کاملا خالی کنید در عین حال شما باید مطمئن شوید که مواد مغذی مورد نیاز را در طی بارداری بدست آورده اید .

میانگین افزایش وزن در بارداری ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم است که البته این میزان ممکن است کمتر یا بیشتر نیز توصیه شود که بستگی به وزن پیش از بارداری دارد .

ویار کی تمام می شود ؟

در اوایل بارداری شما ممکن است نتوانید وعده غذایی صبحانه را هر روز تحمل کنید البته بعضی از خانم ها در هنگام شب دچار مشکل می شوند . سعی کنید تعداد وعده های غذایی را بیشتر و حجم آنرا کاهش دهید غذاهای نرم مثل موز و پلو راحت تر تحمل می شوند .

ویار در همه افراد وجود ندارد و همیشه نیز به ساعات آغازین روز مربوط نمی شود

پزشکان عقیده دارند رژیم نرم ، وعده های غذایی کم حجم و در زمان های کوتاه مصرف مکمل های حاوی ویتامین ب۶ ( طبق نظر پزشک) نیز وجود دارد که براساس شرایط توصیه می شود .

سوزش سردل

سوزش سردل اغلب در ماه های آخر بارداری هنگامی که اندازه بچه بزرگ شده و باعث انقباض می شود ایجاد می شود . که این عمل باعث اختلال در هضم غذای خورده شده می شود که با اضافه کردن تعداد وعده های غذایی و کاستن از حجم آنها ، پرهیز از خوردن غذاهای اسیدی و دراز کشیدن بعد از خوردن غذا می توان از این اتفاق پیشگیری کرد . ( در بعضی مواقع نیز با توجه به نظر پزشک دارو تجویز می شود . )

غذاهای غیرمجاز در دوران بارداری

مادران باردار باید از خوردن کافئین و الکل در دوران بارداری پرهیز نمایند و همچنین استفاده از ماهی خام و پنیر های نرم نیز جزو موارد منع مصرف می باشد .

اخیرا دیده شده است که در برخی از ماهی ها جیوه وجود دارد . افزایش سطح جیوه در خون زنان باردار منجر به اختلالات نورولوژیکی در جنین می شود . بنابراین نباید در هیچ زمانی مصرف شود و توصیه بر این است که قبل از مصرف ماهی از سالم بودن آب آن مطمئن شوند .

دقت کنید آلودگی های باکتریایی در غذاهایی که دیگر از خطراتی است که مادران باردار را تهدید می کند . نه فقط بخاطر اینکه آنان را بیمار می کند بلکه همچنین بخاطر این مطلب که برخی از داروهای تجویز شده برای درمان این بیماری ها با ایجاد ناهنجاری های مادرزادی ارتباط دارد .

همچنین مادران باردار بهتر است از پنیرهای نرم ( تخمیر شده ) و غیر پاستوریزه خودداری کنند چون ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشد . همچنین برخی از گوشت ها در بارداری مفید نمی باشد مثل انواع هات داگ ها که بهتر است در هنگام مصرف تا نقطه بالا حرارت داد و ترجیحا کمتر استفاده کرد و همچنین از محصولات لبنی و آب میوه های غیر پاستوریزه مطلقا در این دوران استفاده نکنید .

سایر اهداف کاربردی

علاوه بر شروع ویتامین ها و دوری کردن از الکل ، از قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار و استفاده از محصولات حاوی تنباکو باید دوری کرد ، همچنین از مصرف بعضی از داروهای غیرمجاز و واکسن ها . به عنوان مثال یکی از آزمایشات قبل از بارداری سرخک است که می توانیم واکسن آنرا بزنیم اما دقت کنید که هرگز نباید بعد از بارداری از این واکسن استفاده کنید .

یکی دیگر از موارد توصیه شده استفاده از کمربند ایمنی است در داخل ماشین چون اغلب افراد فکر می کنند که بستن کمربند ممکن است به نوزاد آسیب برساند اما تحقیقات نشان داده است تصادف با وسیله نقلیه یکی از بیشترین مواردی است که منجر به مرگ زنان جوان می شود .

از اینرو بستن کمربند ایمنی به شرطی که به طرز صحیح از زیر شکم تا روی قفسه سینه بسته شود می تواند می تواند از شما و بچه شما حمایت کند .

در پایان به یاد داشته باشید که حاملگی زمان شادی است . بارداری بیماری نیست ، هدیه زیبا از جانب خداوند و زمان مخصوصی که شما تحت پوشش یک گروه قرار می گیرید که این تیم شامل همسر شما ، خانواده شما و دوستان صمیمی و پزشک شماست .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:"بارداری","مغذی","ویتامین","مواد معدنی", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com