آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 287
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 287
بازدید ماه : 439
بازدید کل : 20439
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


سهم ˈشیخ بهاییˈ از تولیدات انیمیشن ایرانی

تهران - سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی است، دانشمندی که به پاس خدماتش سال 2009 میلادی به نام او نامگذاری شد اما بسیاری از کودکان ایرانی با نام او بیگانه هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈبهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملیˈ مشهور به شیخ بهایی از دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش های فلسفه، منطق، هیئت(نجوم) و ریاضیات تبحر داشت.

از وی کتابها و رساله های متعددی از در زمینه سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده و سازمان علمی آموزشی و فرهنگی ملل متحد به پاس خدمات وی به علم ستاره شناسی، سال 2009 را به نام سال ˈنجوم و شیخ بهاییˈ نامگذاری کرد.

با این حال این دستاوردهای علمی دانشمند بزرگ اسلامی که از 13 سالگی تا زمان مرگ در ایران سکونت یافت، برای بسیاری از کودکان و نوجوانان این سرزمین ناشناخته است و اختصاص یک قسمت از یک مجموعه پویانمایی دو بعدی نیز نتوانسته سهم وی را در توسعه علوم اسلامی بشناساند.

هرچند سریال ˈشیخ بهاییˈ ساخته شهرام اسدی چند سال پیش تولید و پخش شد

و توانست روایتگر زندگی شیخ بهایی دانشمند عصر صفوی باشد اما هنوز این دانشمند اسلامی در کنار صدها دانشمند ایرانی آنگونه که باید به نسل های امروز و آینده معرفی نشده است.

از میان آثار پویانمایی که برای کودکان ساخته شده است، تنها مجموعه انیمیشن

ˈدانشمندان بزرگˈ به زندگی اندیشمندان و بزرگان علمی و فرهنگی این سرزمین اختصاص دارد که یکی از قسمت های آن نیز به مرور زندگی شیخ بهایی می پردازد.

این انیمیشن را ˈفرخ یکدانهˈ ظرف سه سال (1385-1387) کارگردانی کرد و در نهایت 33 قسمت تحویل تلویزیون داد.

این انیمیشن را می توان تلفیقی از شخصیت هاس سه بعدی رایانه ای و پس زمینه های دو بعدی دانست که با استفاده از طنز کلامی و تصویرگری سعی در معرفی بزرگان علمی و فرهنگی این مرز و بوم داشت.

اقبال مخاطبان از این مجموعه انیمیشن و جوایزی که در جشنواره های هنری اسلامی به خود اختصاص داد، نشانگر اهمال دست اندرکاران و خلاء موجود در معرفی بزرگان عرصه علم و فرهنگ ایران و جهان اسلام است.

انتظار می رود که رویه معرفی اندیشمندان بزرگ ایران و دنیای اسلام آن هم به مخاطبان کودک و نوجوان به یک اثر انگشت شمار محدود نشود و این گروه مخاطبان با تماشای این محصولات هنری، بهتر از گذشته با داشته های فرهنگی خود ارتباط بگیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:"انیمیشن","بهایی", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com