آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 20160
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


روشنایی خوابگاه‌های دانشجویی چقدر استاندارد است؟

روشنایی خوابگاه‌های دانشجویی چقدر استاندارد است؟

 
251-14.jpg

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که روشنایی نامناسب در برخی خوابگاه‌ها عمدتا به علت کمبود و چیدمان نامناسب لامپ‌هاست.

 

به گزارش ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با توجه به اینکه روشنایی مناسب در سالن‌های مطالعه و خوابگاههای دانشجویی نقش مهمی در تمرکز، انگیزه و دقت دانشجویان ایفا می‌کند، مطالعه‌ای به‌منظور اندازه‌گیری و طراحی روشنایی عمومی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین توسط حامد ندری و همکارانش صورت گرفت.

 

این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی بود که در خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین( 7 خوابگاه) صورت گرفت و بر این اساس جمعا در 81 اتاق خواب بصورت تصادفی و همچنین تمامی سالن‌های مطالعه(7عدد) اندازه گیری شدت روشنایی عمومی با استفاده از روش شبکه‌ای و در مرکز ایستگاه‌های اندازه‌گیری و در ارتفاع 75سانتی متری از سطح زمین و در شب و شرایطی که تمام لامپ‌های موجود روشن بودند، صورت گرفت.

 

یافته‌ها حاکی از آن بود که 74.81 درصد از اتاق‌های خواب دارای شدت روشنایی کمتر از حد کمینه کشوری(150 لوکس) و100 درصد سالن‌های مطالعه دارای شدت روشنایی کمتر از حد کمینه کشوری (300لوکس) بودند. طبق نتایج اتاق‌های خواب خوابگاه شماره 7 دارای کمترین میزان شدت روشنایی(131.2لوکس) و خوابگاه شماره 2 دارای سالن مطالعه‌ای با کمترین میزان شدت روشنایی(125.5 لوکس) هستند.

 

براساس نتایج این پژوهش، روشنایی نامناسب در خوابگاه‌های مذکور عمدتا به علت کمبود و چیدمان نامناسب لامپ‌ها بود، که امروزه با استفاده از نرم افزارهای طراحی روشنایی این نقیصه برطرف می‌شود، بنابراین در ادامه با استفاده از نرم افزار DIALUX، تعداد و چیدمان لامپ‌ها در سالن‌های مطالعه و اتاق‌های خواب برای روشنایی مناسب طراحی و ارائه شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:"دانشجو","خوابگاه","روشنایی","استاندارد", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com